
Obsługa administracyjno - prawna
- Pomoc w czynnościach związanych z powstaniem nowej wspólnoty:
- sprawdzenie funkcjonowania instalacji, urządzeń i infrastruktury
- przejęcie protokolarne nieruchomości
- skontrolowanie stanu prawnego i faktycznego wspólnoty
- rejestracja w Urzędzie Statystycznym dla otrzymania nr Regon oraz w Urzędzie Skarbowym dla uzyskania NIP
- otwarcie rachunku bankowego
- Prowadzenie i aktualizowanie ewidencji zasobów lokalowych.
- Prowadzenie dla każdego lokalu dokumentacji, z zachowaniem ciągłości korespondencji i dokumentów kolejnych właścicieli danego lokalu.
- Prowadzenie rejestru wodomierzy indywidualnych oraz faktur za dostawę wody i energii elektrycznej, wraz z bieżącą kontrolą i analizą zużycia.
- Przygotowanie planów gospodarczych
- Opracowanie Statutu Wspólnoty
- Przygotowanie regulaminów rozliczeń mediów i warunków utrzymania porządku i czystości w budynkach
- Przyjmowanie, obsługa i prowadzenie korespondencji z właścicielami.
- Ubezpieczanie nieruchomości i regulowanie składek wynikających z polis ubezpieczeniowych.
- Zawieranie umów na :
- dostawę mediów (c.o., energia elektryczna, woda + ścieki, wywóz nieczystości),
- roboty konserwacyjne w poszczególnych branżach,
- roboty remontowe wykonywane na polecenie Zarządu.
- utrzymanie czystości,
- inne usługi (wskazane przez Zarząd Wspólnoty).
- Organizowanie i obsługa zebrań Wspólnot Mieszkaniowych.
- Sporządzanie, prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji z przebiegu zebrań
- Analizowanie i przesyłanie do właścicieli rozliczenia rocznych kosztów Wspólnot Mieszkaniowych.
- Analizowanie i wysyłanie naliczenia opłat na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej.
- Przygotowanie i doręczanie książeczek opłat.
- Reprezentowanie Wspólnot na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej.
Obsługa księgowa
- Prowadzenie pełnego rozliczenia finansowego dla nieruchomości, tak po stronie kosztów jak i dochodów.
- Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej lokali mieszkalnych w zakresie wymiaru opłat zaliczki eksploatacyjnej, funduszu remontowego, opłat za centralne ogrzewanie, zimną wodę, kanalizację i wywóz nieczystości .
- Prowadzenie imiennych kartotek finansowych dla każdego lokalu w zakresie naliczonych opłat, należnych odsetek oraz dokonanych wpłat, jak również występujących zaległości i nadpłat.
- Kontrolowanie terminowości wpłat, a w przypadku opóźnień naliczanie odsetek za zwłokę zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wystawianie dłużnikom upomnień.
- Dokonywanie przeliczeń wymiaru należności w przypadku zmiany wysokości zaliczki eksploatacyjnej i remontowej, zmiany cen za centralne ogrzewanie lub inne świadczenia.
- Wystawianie i doręczanie właścicielom powiadomień w każdym przypadku zmiany któregokolwiek ze składników opłat.
- Rozliczanie opłat za świadczenia : zimna woda, wywóz śmieci, centralne ogrzewanie (indywidualne opomiarowanie – zlecane firmie specjalistycznej: np. Ista, Techem).
- Wykonanie i przedłożenie Zarządowi rocznego rozliczenia przychodów i kosztów dla nieruchomości, w terminie 60 dni po zakończeniu okresu obrachunkowego.
- Przyjmowanie i kontrolowanie faktur, oraz terminowe regulowanie należności dotyczących opłat za media, konserwację, remonty i inne koszty utrzymania nieruchomości.
- Przyjmowanie i przechowywanie dokumentacji finansowo – księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami (faktury, wyciągi bankowe, dokumenty sprawozdawcze).
- Dokonywanie rozliczeń przez rachunek bankowy i tworzenie lokat bankowych.
- Sporządzanie dokumentacji podatkowej Wspólnot Mieszkaniowych.
Obsługa techniczna
- Przechowywanie, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji technicznej budynku.
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego.
- Zlecanie przeglądów budynku wynikających z przepisów Prawa Budowlanego art. 62.
- Zlecanie robót konserwacyjnych wynikających z bieżących zgłoszeń mieszkańców i potrzeb w tym zakresie..
- Odbiór robót konserwacyjnych, sprawdzenie rozliczeń , kontrola faktur.
- Przyjmowanie zgłoszeń i prowadzenie korespondencji w zakresie technicznej obsługi budynku.
- Udział w komisjach usterkowych (np. zalania) i prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami.
- Sporządzanie wstępnych kosztorysów dla remontów celem oszacowania nakładów finansowych.
- Sporządzanie ofert i wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonawstwa robót.
- Na polecenie Zarządów sporządzanie umów i zlecanie wykonania robót budowlanych.
- Zapewnienie nadzoru inspektorów budowlanych nad prowadzonymi remontami.
- Zapewnienie pogotowia technicznego dla sprawnego utrzymania instalacji i urządzeń (w niedziele i święta całodobowo).
Usługi dodatkowe
- Roczne i pięcioletnie przeglądy budynku (ogólnobudowlane).
- Nadzór nad robotami remontowymi oraz sporządzanie kosztorysów inwestorskich.
- Administrowanie lokalami mieszkalnymi na zlecenie (opieka nad lokalem, poszukiwanie potencjalnych najemców, kontrola finansowo- rozliczeniowa).

e-mail:
admkrakow@zachod.biz.pl
tel./fax:
Sekretariat i Dział Administracji
12 420-63-40
Dział Księgowości
12 416-33-46
Dział Techniczny
12 416-21-49
Pogotowie techniczne "MARBI" tel. 605-441-023
- dla budynków przy ul. Płaszowskiej 57-59, 51a,b,e tel. 601-503-188
Filia "Salwator"
tel. 12 422-92-04
email: admsalwator@zachod.biz.pl